torsdag 19 maj 2011

Bra diskussioner

kan leda till många ändringar. Maken och jag funderar så mycket på vår gäststuga. Hur ska vi göra med den? Bygga ut, bygga in, köpa nytt? Vi diskuterar och diskuterar. Och i går kändes det som om vi landade. Mer berättar jag när projektet startat. Det är så skönt att väga behoven, och sedan verkligen känna att det här blir bra. Gör ni så också?

Igår var faktiskt första gången som jag kände att jag inte hann med på jobbet. Tror ni att det betyder att det äntligen börjar lossna lite. Organisationen kanske börjar förstå att jag finns, och jag kanske har visat att jag finns. Eller så är det bara så att man just nu är inne i en hektiskt period. I vilket fall som helst, ni som känner mig vet att jag fungerar bäst under press och det var det i går.

Ikväll kommer jag hem först - och vet ni vad? Jag ska njuta av det. Med det menar jag inte att jag inte uppskattar allt som min älskade gör varje dag innan jag anländer. Men det är faktiskt skönt att få komma hem först, göra lite som man vill och bara vara. Jag ska börja plantera lite växter som inhandlades i helgen och fortfarande står kvar i sin kartong. Hann bara plantera hälften under söndagen, så nu tar vi resten idag.

Sköt om varandra, njut och ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Hej "Elsa", det är alltid bra att tänka och planera många ggr tills man känner att så här vill jag ha det. Samma sak när jag köper kläder är jag tveksam köper jag det aldrig numera, har lärt mig att då trivs jag inte i det. När mina barn var små och dom ville köpa något för sina egna pengar så sa jag alltid vänta i två veckor till innan så får ni se om ni fortfarande vill ha det. Det sparades pengar många ggr på grund av det.
    Vi ska titta på lägenheten på måndag vi skulle dit i går men 15 min innan så kräktes Hans så jag fick ringa återbud och hon kunde inte före måndag. Jag som är så nyfiken.
    Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Klok du är Britt. Jag det är så bra med dessa diskussioner och jag njuter verkligen av dem. Så synd om er, att Hans skulle bli dålig precis när ni skulle iväg. Men nu har ni något att se fram emot på måndag. Jag håller mina tummar för att det blir bra. Kram

    SvaraRadera