söndag 1 maj 2011

Ny månad

Ja nu är det maj, Sköna maj välkommen! Vi hoppas på en underbart härlig vårmånad.

Jag är lite besviken på mig själv. Jag har sårat en person, vilket inte alls varit min mening. Jag har en förmåga att uttrycka mig lite klumpigt - och i det här fallet var det klumpigt gjort! Jag vill att den här personen ska utvecklas, och i mitt försök att sporra så blev det tvärtom. Inte lätt med kommunikation på avstånd ibland. Jag hoppas nu att jag kan gottgöra det jag sagt. Jag vill verkligen inte att någon ska må dåligt, jag vill att alla ska må bra.

Nu får jag ta och tänka mig för. Jag ska försöka att ha en bra 1:a maj och hoppas att jag kan gottgöra mitt klumpiga utfall. Dagen kommer att bli lugn och skön, bara ta den som det kommer. Inga måsten idag - det blev en mycket trevlig kväll igår i grannars sällskap. Först röjning - sedan grill och gott vin till kvällen.

Vi ska också boka vår färjebiljett till nästa veckans tripp till Tyskland. Och kanske börja med en liten inköpslista.

Nu kör vi hårt - ta hand om varandra och jag ska ta tag i mitt misstag och försöka få till ett bra samtal. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar