söndag 29 maj 2011

Mors dag

idag. Och mina tjejer kommer hit med sina familjer. Underbart. Får se hur många av barnbarnen som är med. De stora 16-åringarna är man lite osäker på numera, mycket kompisar och idrott som går först. Helt OK, en fas i utvecklingen. Men de kommer alltid att vara mina små gullungar i alla fall, eller hur?

Gårdagens shopping med bästa Marie var helt underbar. Lite bra fynd, gott umgänge som man lever länge på och sedan ytterligare lite matshopping och en jättebukett med liljekonvaljer blev också resultatet av en lyckad lördag. Den avslutades med god mat - grillad kalvfilé och en färskpotatissallad med mycket grönsaker. Och det röda till det smakade underbart! Mina tjejer säger att när jag ska i jorden en dag, då ska de se till att Red, red wine spelas. Jag håller med - rött vin är underbart!

Nu ska här plockas undan lite, gå ett varv med herr dammsugare och fru skurtrasa. Lite fint måste det bli till alla kommer. Och det behövs ska jag säga - vår lille Nisse gör avtryck överallt - hårtussar och smutsiga tassar ska bort.

Ha en skön Mors dag alla ni mödrar - och alla andra. Njut och kramas lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar