tisdag 17 maj 2011

Intressant på radio

Jag lyssnar på P4 när jag åker till jobbet. Det är ganska trevligt, jag får bra trafikinformation, intressanta samtal och många aktuella nyheter. Varje morgon har P4 Östergötland en dagsboksgäst och den här veckan är det en präst från Vadstena. Idag fördes en mycket intressant diskussion om Gud. Det var mycket att ta in, men på en fantastiskt roligt sätt. Det slog mig att höra mer av det skulle vara intressant. Jag är som inte religiös i ordets rätta bemärkelse, men jag har en tro. Förresten vad är rätt bemärkelse?

Gårdagskvällen ägnades åt planering inför kommande lördag då vi ska ha en ledarträff i MHK. Det ska bli intressant att se var vi landar i de diskussioner som vi ska ha. Det finns så mycket kreativitet i gänget och vad det kan resultera i det, det vet vi inte idag - men när vi kommer till lördag kväll kanske vi vet mer.

Idag är det möte med Vätternrundan. Det är mycket nu - och jag hoppas att vi får tag i resurser att genomföra vårt uppdrag vi har under rundan. Mycket hänger på engagemang.

Vi kör på idag - kram till er alla, ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Jag tror inte på Gud i så fall har han gjort mig väldigt illa och skulle värden se ut som den gör om det fanns en snäll Gud, nej nej och åter nej. Däremot så tror jag också att det finns något annat och ett liv efter detta tror jag också på.Kram

    SvaraRadera