tisdag 10 maj 2011

Rivstart

Vilken rivstart på den här dagen. Väcktes som vanligt av maken, och jag lämnade ett meddelande till honom. Han blev lite upprörd för att han inte fått veta tidigare. Men vad gör man, jag fick meddelandet när han sov i går kväll? Citronen han ätit har nu försvunnit ur kroppen, det vet jag.

Sen somnar jag om, och sover alldeles för länge. Slänga i sig frukost och iväg. Väl på jobbet ringer en kollega som skulle vara på resande fot. Vad har han gjort? Jo glömt sitt pass!!!! Nu börjar jag jaga - hur får jag ett pass transporterat till Kastrup? Får jag åka själv? Har ni någon kurir? Oj vilket letande och sökande. Har tagit ett par timmar - men nu är problemet löst. Han får åka i retur till Norrköping ikväll och sedan vidare ut i Europa imorgon bitti. Stackars, stackars kollega.

Igår kväll var en underbar afton. Låg/satt i trädgårdslanden och rensade ogräs. Gjorde inte ett dugg, det var så skönt ute och lite snabbmat fick det bli när maken kom hem. Oj vad jag tyckte det var underbart med sommartid, jag var hemma 17.00 och det gör så mycket!

Nu fortsätter vi att köra hårt idag, njut av solen och alla nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar