lördag 2 april 2011

Vad står det här?

Idag ska jag råda bot på att min syn blivit sämre. Besök hos optikern står på schemat. Jag kanske snart kan läsa igen, hi hi hi. Bara rent slarv att jag inte fixat det här tidigare, men nu är det ett måste.

Fredagsmys med barn blev inställt. De hade så kul hos kusinerna så de stannade kvar där. Det gjorde de rätt i. Man ska ta vara på sådana go-stunder tillsammans. Men maken och jag hade fredagsmys med god mat, gott vin och kaffedrinkar. Oj, vilka kaloribomber. Men vi njöt!

Maken ska idag göra en ny plats för vår ved, den kommer snart! Så för hans del blir det en utedag. Får se om jag tar tag i gardinsömnad, det kan vara på sin plats faktiskt, tygerna har legat till sig ett tag nu. Och lite vårfräscht i fönstren behövs.

Nu vaknar maken, ska ge honom en kram och sen kör vi igång lördagens schema. Ha det gott, vänner!

2 kommentarer:

  1. Jag har bytt lakan i sängarna och det blir jag trött av. Ska ta det lite lugnt idag, plocka bort lite kläder i garderoberna, de är fulla och jag använder hälften, då är det bättre att skänka det til Hjärta till Hjärta. Ett barnbarn har fått lånat bilen så vi kommer ingen stans heller. Jag tar det lugnt och stressar inte har ju all tid i värden, det är helt underbart att vara ledig. Ha en skön och trevlig helg, Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Härligt Britt att du njuter av ledigheten, och jag hoppas att du får bra hjälp för din rygg. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera