torsdag 28 april 2011

Sova är skönt

Det snackas om vårtrötthet. Är det den som drabbat mig? Gick till sängs strax efter åtta i går kväll, läste lite och vips så sov jag. Hostan började igen, somnade om vid 22-tiden. Vaknade när maken åkte till jobbet men inte hörde jag min väckarklocka. 06.15 vaknade jag och jag brukar åka 06.30. Jag struntade i det, tog den tid jag behövde och jag var här 07.50 så det var helt OK. Men hur kan man låta bli att höra väckarklockan när man sovit så många timmar? Måste vara något fel på mig. Hoppas jag kommer igen.....

Idag när jag ska åka hem är det inget vägarbete längre, oj vad jag ska njuta av hemfärden. Inga idioter som kör om både på höger och vänster sida om mig, när ena vägbanan är avstängd. Dessa idioter fattar inte vilka risker de utsätter sina medtrafikanter för. Igår var det flera incidenter på vägen hem, p g a dessa olagliga omkörningar.

Ett mötet med kommunen står på programmet ikväll. Starttiden är 17.00 så vi får se om jag hinner tillbaka till stan innan dess. Annars får de klara sig utan MHK. Och jag är övertygad om att de gör det. Agendan är lite intressant - vad ska kommunen satsa på för idrottsanläggningar i en framtid. Föreningarna inbjuda att tycka till.... undrar om våra synpunkter kommer att påverka framtida beslut?

Nu kör vi på - krama någon i din närhet - njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar