torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag 2011

Nu är påsken här. Är det en rosa torsdag eller är det en torsdag då man ska skära? Skärtorsdagen är den dag då nattvarden instiftades så man kanske ska köpa sig lite rosé? Man firar torsdagen i rosa, eller varför inte rosa bubbel? Och så lite rött, ikväll kan man säga att man firar nattvarden när glaset är upphällt.

Jag är ledig idag. Från jobbet alltså. Inte ledig för en slappardag, utan här ska städas, handlas och pyntas lite. Måste fixa lite åt påskharen också. Han har så mycket att göra i skogen nu, så lite hjälp på traven behöver han. Undrar om han bara fixar till de små liven, eller även om de stora får något? Har för mig att det är bara de små han hinner med.

Nu är klockan 06.00 och jag ska sätta fart. Duger inte att sitta med datorn i knäet, utan dags att köra hårt. Mycket ska hinnas med.

Glad Påsk alla läsare, vi kör hårt och tar hand om varandra.

2 kommentarer:

  1. Städar Du inte ovanligt mycket? Eller det är mest snack, kanske?

    SvaraRadera
  2. Vi som bor på landet, får städa mer än andra, jag lovar och så är jag inte så noga varje gång,jobbar med vänsterhanden ofta. Men idag jobbar kvasten ovanligt bra, utom i butikerna för där var det kaos. Hoppas att du också har mycket folk i butiken. Påskkramar till er alla i Skåneland.

    SvaraRadera