tisdag 26 april 2011

Kort vecka

inleds i dag. 4 dagars jobb, sedan ledighet igen. Härligt, härligt och vädret ska fortsätta vara fint.

Idag jobb, ikväll kanske lite trädgård, annars lugnt. Jag har en stor stryktvätt som väntar på mig, kanske dags att åtgärda den. Är det bara jag som tycker att så fort jag strukit klart, är det dags igen? Förstår inte att 2 personer kan få så mycket stryktvätt. Jag vet ju också att om man tar det direkt det torkat, så blir det inte så mycket. Men det spelar ingen roll att jag intalar mig det, så blir det lika varje gång - jag sparar lite, + lite till, + lite till.... och vips är högen enorm.

Gårdagen med besök av barnbarn och barn var underbar. Påskharen hade varit i skogen och lämnat ifrån sig ägg till barnens lycka. Ett besök vid bäcken + lite "plurrande" i densamma hör också till. Tänk vad rika vi är - friska barn och barnbarn som vi får njuta av.

Nu kör vi hårt - ta hand om varandra - njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar