fredag 29 april 2011

Redan slut

på den här veckan. Det har ju visserligen bara varit 4 arbetsdagar, men fort går det. Så nu kör vi sista arbetspasset i vecka 17 och sista passet i månaden april 2011.

Var på ett intressant möte med Motala kommun i går kväll. Det gällde deras planer och planering för idrottens framtid i Motala. Givetvis är det en konsultfirma inblandad, som ska göra kartläggningen. Jag kan säga att de inte imponerade på mig varje fall. Lite sävliga, lyste inte upp tillvaron med framtidstro, vilket jag trott att de skulle göra. I min enfald trodde jag att nu när kommunen tar tag i problemen, gör en långsiktig strategi så kommer det att göra i glädje. Men min uppfattning är att det blir samma, långsamma tugg som övrig kommunal verksamhet verkar ha. Hoppas att de överraskar och gör något riktigt bra.

Mötet inleddes med att det skulle bli tid till frågestund, och där kan jag bara konstatera att föreningslivet hade riktigt bra frågor - men några bra svar gav inte dessa konsulter. Utan verkade mest irriterade över att det kom frågor över huvud taget. Jag ska inte måla f-n på väggen - men nog måste det finnas mer entusiastiska konsulter.

Nu kör vi på denna sista fredag i april 2011 - var rädda om varandra - fira en lugn Valborg!

1 kommentar:

  1. Jag ska inte måla f-n på väggen - men nog måste det finnas mer entusiastiska konsulter?

    Ja, Du hade varit en utmärkt entusiastkonsult! Jag har sagt till Dig tidigare, -Varför erbjuder Du inte kommunen Dina tjänster?

    SvaraRadera