lördag 9 april 2011

Underbar lördag

att vakna upp till. Solen skiner, fåglar som kvittrar, känner mig utsövd och ledig! Det är inte illa det.

Idag blir det lite trädgårdspyssel, men först ska jag bejaka mig själv och vara lite fåfäng, mina naglar ska fixas. Och jag kan lugnt säga att det behövs. Tyvärr är de så sköra och eländiga, behöver nog förstärka med lite vitaminer i kroppastollen. Men idag ska de i alla fall få sig en omgång av underbara Erika. Undrar i vilken färg????

När jag kollade mailen nu på morgonen, så fanns där ett riktigt skojigt meddelande. Postkodlotteriet ska besöka en när och kär person. Vilken lycka det måste vara och jag är verkligen glad för hennes skull. Nu får vi vänta och se vad som döljer sig i kuvertet. Och vad kul det blir att se på TV sedan. Grattis i förskott. Mailet innehöll också en inbjudan till födelsedagsmiddag, men avståndet är långt. Får se om maken och jag orkar åka över dagen. Ska försöka övertala honom - man vet aldrig hur länge man har varandra och personen är inte purung.

Jag hade ett riktigt bra samtal på jobbet i går där jag fick berätta om mina synpunkter kring arbetsplatsen. Mycket givande, och hoppas jag bidrar till en liten förändring mot en öppnare arbetsplats. Framför allt kanske att tjejen jag vikarierar för kan få mer stimulerande arbetsuppgifter.

Nu är dags att starta lördagen, kör på och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar