lördag 16 april 2011

Handbollens dag

är det idag. Många fina ungdomar ska visa upp sin sport i Motala Sporthall. Jag ska dela ut priser till några av dessa. Uppmuntringspriser och vandringspriser. De är så värda detta efter en säsong med handbollsspel. Hoppas att alla ungdomar kommer tillbaka till hösten. Som jag skrivit tidigare så är vi en förening på G.

Efter det sätter vi oss i bilen och far till Kristianstad. Umgänge med svärmor, bröder, svågrar och svägerskor blir det. Och i morgon ska vi hålla tummarna för svärmor. Grannyran besöker staden och hon är en av vinnarna. Spänningen stiger.... jag kommer inte skriva något i morgon (tror jag). Men det blir skoj att träffa alla, avståndet är ju långt så det blir inte särskilt ofta. Det är alltid så trevligt att komma till Skåneland. Vi ses snart!!!!

Igår kväll fick vi dock ett tråkigt besked. En av mina bästa vänner har fått lymfkörtelcancer. Nu väntar massor med behandlingar och prover. Först ska det fastställas vilken typ av cancer det är, och vi håller nu våra tummar för att det går fort tills behandlingen kommer igång. Hon vet var vi finns och vi ska hjälpa henne så gott det går. J-la sjukdom, varför finns monstret? Jag blir så ledsen, hon har haft nog innan och skulle inte behöva drabbas. Förresten det skulle ingen behöva. Stöd forskningen, ett botemedel måste hittas. Alla tankar och kramar till dig, bästa Inga-Lill!

Nu kör vi på, hjälps åt och håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar