fredag 15 april 2011

Det gick bra...

... årsmötet i går kväll. Ganska skoj företeelse det här med årsmöte. Lång dagordning på listan, klar på ca 5 minuter. Och sen då? Jo lite gemenskap i form av kaffe och macka. Sen lite diskussioner som alltid uppstår, bra och givande. Under själva årsmötesförhandlingen ganska tyst kring bordet och efter det ett riktigt sladdrande. Varför inte mer engagemang under året och själva årsmötet? Jag tror att de flesta tänker så här: Skönt att det finns någon som gör allt åt oss.... jag slipper bry mig. Är det den förtroendevaldas roll, kanske?

Nog om det - idag är det fredag. Fredagsmys väntar. Innan dess ska det handlas och det sköter maken. Själv ska jag hämta mina glasögonen som nu kommit. Spännande! Tänk om jag tycker att jag valt fel - jag menar nu är ju första gången jag verkligen kommer att se hur det ser ut. När jag provar får jag kisa och tro att jag väljer rätt båge. Vad gör man om man tycker det blivit fel? Får man betala om man vill ändra? Den dagen - den sorgen.

Nu kör vi på - ta hand om varandra och kanske säg något uppmuntrande till någon idag! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar