tisdag 12 april 2011

Överraskning

Idag hoppas jag att vår kära släkting blir riktigt överraskad när Postkodlotteriet knackar på dörren. Vi håller tummarna ordentligt och väntar med spänning på resultatet. Hoppas hon kan gör något hon gärna vill. Det sorgliga är ju att minnet sviktar ordentligt. Åtminstone närminnet. Men jag skickar alla lyckönskningar som bara går till henne idag.

Ska se om jag kan ta ledigt lite i eftermiddag, skulle gärna vilja se den lägenhet som dottern ska titta på. Som vanligt är jag nyfiken - nej förresten inte nyfiken, utan som maken brukar säga - jag vill bara veta! Får se om det lyckas. Annars får jag snällt vänta och se hur det kommer att gå.

Kvällen blir i fåfängans tecken - ett frisörbesök. Känner nu att det är dags för riktig förändring, så vi får se vad resultatet blir. Måste också försöka att förbereda samfällighetens årsmöte på torsdag. Kanske lite att förbereda.

Nu kör vi på - och som vanligt - ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar