lördag 23 april 2011

Påskafton 2011 börjar med sovmorgon. Om man nu vill säga att man har sovmorgon när man endast sovit drygt 3 timmar, p g a hosta. Men vi steg i alla fall inte upp förrän 09.30 idag. Vi jobbade ju i parken i går kväll och där var det full fart, ca 1.400 gäster denna gång. Vi var hemma ca 02.30 och jag kunde ju glömma att jag kunde somna. Vända och vrida, hosta och åter hosta gjorde att klockan var 05.15 sista gången jag kollade klockan. Och 06.30 när jag vaknade till, sedan slumrade jag bara stundtals fram till 09.30. Det kallas för sömnbrist.

Direkt efter frukost drog vi till stan för lite shopping, hem för fika med dottern. Sedan blev det till att packa lite saker hon hade här sedan förra sommaren. Lunch och lite mer packa. Sofflocket fick sitt besök på eftermiddagen och där slumrade vi i några timmar.

Nu väntar en skön, avkopplande påskaftons kväll. Den ska tillbringas med lite rosé, god mat och koll på TV. Vi måste ju se svärmor i postkodlotteriet i dag. Det finns inget att klaga på.... sol, värme, god dricka och mat - vad mer kan man begära?

Fortsatt Glad Påsk, kör hårt och ta vara på varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar