onsdag 28 april 2010

Vin istället för pelargoner

Det var så skönt ute i går kväll, helt ljummen vårluft. Synd då att mannen är dålig, inte riktigt rätt njutning men en whisky och ett glas vin på altanen blev det. Men den njutningen innebar att jag inte fixade till pelargonerna. Fast vad gör det - lev livet här och nu. Det är så många som har det tufft och jag är väldigt tacksam för att jag kan stanna upp, inte ha några måsten utan ta vara på stunden NU.

Dagen i dag består av diverse möten, men vi kommer framåt. Helt fantastiskt. Jag har också fått frågan om att vara kvar på jobbet ytterligare en tid så nu ska vi se hur vi kan lösa det. Svårt att få förlängd praktik under sommaren och så måste jag ta reda på reglerna kring A-kassan så att jag känner mig säker. Måste ju faktiskt erkänna att man inte är lika aktiv i sitt jobbsökande nu när man har den här platsen. Är säker på att allt löser sig....

Kvällen ska ägnas åt lite mingel med Nyföretagarcentrum här i Motala. Några intressanta ämnen ska diskuteras, bl a vad till för Hotell Nostalgi till hamnområdet i Motala. Dags att göra sig reda för dagens uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar