torsdag 1 april 2010

April, april

Man brukar prata om april-väder och just det som jag förknippar med aprilväder är regn. Det är precis vad det gör idag - regnar. Det smattrar på taket, vill jag lova.

Jag funderar starkt på om jag ska ta kvasten till Blåkulla idag. Alla påskkärringar ska väl dit en sväng, och när jag kollade vår lokaltidning idag och såg bilden av mig själv - det var verkligen en kärring. Det är bäst att jag gömmer mig på Blåkulla ett tag..... Anledningen till att bilden var införd i tidningen var däremot en riktig påskpresent - kommunens tjänstemän föreslår en avskrivning av halva MHK:s skuld till kommunen. Och detta för att vi jobbat bra med att utveckla ungdomsidrotten. Det är inget aprilskämt, utan allvar. Tänk vad medlemmarna åstadkommit.

Idag jobbar jag bara en liten stund, ska fixa lite inköp, städning och förbereda inför den barninvasion som kommer i kväll. Olle, Stina och Vincent kommer och i morgon kommer alla föräldrar samt Ebba och Wilma med föräldrar. Tror det behövs lite tid att förbereda.... Grillade revbensspjäll är beställda till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar