lördag 24 april 2010

Tidig lördagmorgon med strålande solsken. Kan vår röjardag här på området börja bättre? Idag gäller att fixa smörgåsar, kaffe, duka fram bord och stolar och så invaderas altanen av ca 30 personer till lunch. Varm korv och bröd ingår också i menyn. Alla är hungriga efter en förmiddag ute i friska luften.

Vi får också ett annat storbesök idag. Min f.d svärson kommer hit med de stora barnbarnen. Vad jag har längtat efter denna stund, det är så lääääänge sedan jag träffade honom, trots att vi bara bor 2 mil från varandra. Men det är ju så det kan bli efter separationer. Det ska vi ändra på.....

Kvällen ska tillbringas tillsammans med grannarna. Vi är ju eldvakter, vi som bor permanent här i området och då äter vi lite gott tillsammans. Kanske ett glas vin eller en öl ingår? Förresten inte kanske, det ingår.

Nån gång under dagen kommer ju också min "lilltös" i mål efter 30 mil på cykeln. Vättern runt på 3 dagar i snö, regn, hagel och snålblåst - fast det är ju faktiskt självförvållat och jag tror de har haft en underbar resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar