tisdag 20 april 2010

Beroende och undanflykt

Så var det gjort - första brudparet inbokat på hotellet: Det ska vi göra till något alldeles extra, kul för både brudparet och hotellet.

Idag blir det faktiskt bilen till jobbet (eRRet fick rätt), jag ska på ett kvällsmöte med SISU och jag tycker det är för sent och kallt, att cykla hem vid 21.00 i kväll. Jag lovar, det ska inte bli undanflykter varje dag. Jag SKA cykla snart!

Dags också för lite fåfänga idag, ett par timmar hos nagelterapeuten ingår i dagens schema. Ska bli jätteskönt faktiskt. Tror att jag är beroende av dessa timmar var 6:e vecka. Så skönt!!!! Fast när jag tänker på att jag ytterligare ett beroende - rökningen - så är det ett negativt beroende. Tar dessa två ut varandra? Nej, ett skönt beroende är naglarna, och ett vansinnigt beroende är rökningen. Trots att man vet att det är så farligt, så hittar man undanflykter för att inte sluta. Om jag blir beroende av cykling, kanske jag blir av med mitt beroende av rökning? Tanken är god, handlingen svår.....

1 kommentar:

  1. I juni är det 8 år sen jag slutade med nikotin. Jag började med att kalla mig för en massa, som värdelös, idiot, ointelligent etc. varje gång jag tänkte jag skulle röka. Jag fick mig så småningom att konstatera att allt det jag kallade mig för var rätt. Antalet tillfällen för rökning minskade och till slut, efer 3,5 månader tog jag beslutet. Jag slutade!

    SvaraRadera