tisdag 13 april 2010

Sorg i hjärtat

Idag har jag sorg i hjärtat och sinnet. Jag träffade herrlaget i handboll i går kväll, och beslutet blev att vi lägger ner seniorverksamheten. Det finns inte underlag i form av spelare för att fortsätta bedriva verksamheten. Det är det värsta beslut jag varit med om inom handbollen. Smågrabbarna kommer inte att ha några idoler att se upp till, inga spännande seniormatcher kommande säsong..... Tragiskt men det är den krassa verklighet vi lever i. Förra året fick Vadstena lägga ner sin herrseniorverksamhet, i år vi och närliggande klubbar som Mjärdevi. Vad händer, tröttnar alla spelare när de kommer i de övre tonåren?

För att tänka på något helt annat som ger glädje, så fick jag ett telefonsamtal i går från en tjej.
- Hej, jag skulle vilja höra om ni har något rum den 17 juli?
- Javisst, svarade jag. Vilken typ av rum önskar du, enkel eller dubbel?
- Jag ska gifta mig, så jag undrar vad du rekommenderar?

Oj vad det började gro i mitt huvud. Självklart ska tjejen med man, ha sviten. Första bröllopet, vad kan vi göra? Samtalet slutade med att jag stämde träff med paret till på fredag. Så nu ska vi se vad vi tillsammans kan fixa för dessa. Ett litet reportage i tidningen vore inte fel, att få använda foton etc i vår marknadsföring skulle också vara kul. Nu gäller det att tänka till ordentligt....

Ikväll blir det årsmötet i vår vägsamfällighet. Alltid lika spännande, finns många olika åsikter här och många som tycker att inget ska förändras. Mitt första år att leda årsmötet och det känns bra. Har inte jobbat ihjäl mig under året som gått, men det kommer säkert att bli en del att göra när vi nu ska få området detaljplanelagt.

1 kommentar:

  1. Varför handboll när det finns bilar, brudar och brännvin? Nutidens idoler finns i dataspelen och på just Idol, lätt att ta till sig utan ansträngning.

    Grattis till brölloppet!

    SvaraRadera