onsdag 7 april 2010

Grattiskramar

Idag önskar jag att man hade armar som räckte ner till Skåne. Min svägerska Jola fyller år idag, kram kram från oss i Motala och hoppas att du får en riktigt bra födelsedag.

Idag blir det en tur till Linköping, ska titta på lite telefoni och kontorsmaskiner. Oj vad jag lär mig mycket. Ny, spännande teknik dyker upp och för mig som inte är tekniskt för fem öre, är det spännande. Men svårt - vad ska man välja? Många svåra beslut - och föreslår jag rätt lösning till ägarna av hotellet? Man brottas ständigt med samvetet - har jag verkligen vägt in alla argument i analysen, är det här verkligen det bästa alternativet. Känner att många beslut också handlar om personkemi - men det jag tittar på allra mest är faktiskt enkelhet i alla lösningar. Användaren måste känna att man behärskar tekniken enkelt och lätt, då blir jobbet kul.

Hotellet har ett underbart läge, eller vad säger ni?
Efter lunch är det träff med ett företag igen - den här gången ett bolag som levererar ett bokningsystem. När jag tittat på det - då måste beslut tas. Det är faktiskt bara knappt 9 veckor till första gästen kommer. Det är inte mycket det!

2 kommentarer:

  1. Ä dä den långa som ä hotell?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är motormuséet. Om du går in på www.motormuseum.se så ser du bättre vilken byggnad som är hotell. Det är första byggnaden från muséet sett. Krama Jola extra mycket idag.

    SvaraRadera