onsdag 9 november 2011

Samfällighetsbekymmer

Tänk om jag vetat vad det innebar, projektet med kommunalt vatten och avlopp hit till området. Då hade jag aldrig blivit ordförande. Vilket projekt!

När de olika enheterna inom kommunen inte pratar med varandra, inte med Lantmäteriet heller och alla ger oss olika upplysningar om vad vi behöver göra, vad vi ska betala etc.etc. Jag är totalförvirrad. Fast känner jag mig själv rätt, så ser nog vi i styrelsen till att fixa det här. Det måste bli bra för våra medlemmar. Och snart måste vi nå målet. Allt hade gått kanonbra, om vi inte haft en medlem som inte vill vara med. Jag kan säga att han ställer till bekymmer och fler gråa hår för oss.

I övrigt händer inte så mycket. Det är jobb, jobb och åter jobb. Inte nog med det, idag annonserade företaget ut en jätteintressant tjänst - men belägen i Stockholm. Jag vill inte flytta. Jag tycker att det är långt att pendla till Norrköping så ett pendlingsalternativ är inte aktuellt. Och jag har nog ingen chans till en sådan tjänst heller. Så bort med den från mitt huvud. Synd att det inte var i Norrköping, då hade jag nog kunnat söka i alla fall.

Nu tar vi kväll, stänger av datorn, njuter lite och en kram till älsklingen. Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar