fredag 18 november 2011

Rik!!!

Ja det blev jag inte på BingoLotto. Jag är rik på livserfarenhet, och värdefullt är också att kunna ta vara på ett par timmars ledighet. Slutade 15.20 och då var jag i Linköping. Tror ni jag njutit? Komma hem före kl. 16.00 en fredag! Wow, vi åkte och handlade på Ica Maxi. Vi var inte ensamma - precis som maken sa - "de har fått barnbidrag idag". Man hänger inte med när man inte har småbarn längre.

Jag är också rik i en annan bemärkelse. Jag får omges av nära och kära, har friska barn och barnbarn, bonusbarn och bonusbarnbarn, härliga grannar och vänner, många bekanta. Tänk vad alla dessa berikar mitt liv på olika sätt. Jag är verkligen glad över alla i min närhet.

Efter inköpen, så förberedde vi lite inför morgondagen. Wilma och Ebba kommer på besök och på kvällen kommer Anette för att äta lite tillsammans med oss. Kan avslöja att desserten blir Creme brulée. Vad förrätten och varmrätten blir avslöjar jag i morgon.

Idag passade jag också på att luncha med en härlig f.d arbetskamrat. Tack Tina för en härlig pratstund och hoppas att ni får det bra på Expert snart. Inte kul när man har en massa arbetskamrater som far illa av att de blivit uppsagda. Kram till alla jag känner, ni kommer igen.

Sköt om er, kramas lite, ät och drick gott - och framför allt NJUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar