onsdag 31 augusti 2011

Bloggtorka

Jag känner just nu att jag inte har något att skriva om. Inget som är intressant för läsarna, känner att jag får för lite respons och då är det lätt att det blir tråkigt.

Gårdagskvällen ägnade jag åt en vännina, lite hjälp med styling av hennes hem som ska ut till försäljning. Tyvärr kan jag inte fysiskt hjälpa henne precis innan fotografering, då vi ska vara på resande fot nästa vecka. Första delen av nästa vecka är det möten och träffar och slutet av veckan konferens.

Hoppas att hon får lite nytta av tipsen vi gick igenom. Spännande att följa hur det går.

Här är receptet på Plommonchutneyn som jag skrev om igår:

1 kg plommon
1 dl vatten
9 dl strösocker
1 msk salt
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 1/4 dl vit vinäger
3 msk gula senapsfrön
1 röd chilipeppar

Skölj plommonen, dela och kärna ur dem. Lägg i en stor gryta. Koka under lock med vatten i 30 minuter. Tillsätt socker, salt, hackad lök och vitlök, vinäger, senapsfrön och finhackad chili. Koka utan lock på medelvärme så att det bubblar lätt i ytterligare a 45 minuter. Rör om då och då. Låt stå en stund och häll sedan upp på burkar.

Jag uteslöt salt och vitlök, så det blev mer en marmelad. Testade den på jobbarkompisarna som blev lyriska. Jag har testat även med salt och vitlök och då är den utmärkt till kött, smaksättning av grytor etc. Prova er fram.

Ha en bra dag, kramas lite och vi kanske hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar