onsdag 3 augusti 2011

Sol, sol och åter sol

Tänk att man kunde välja rätt vecka att ha semester. Solen har strålat från himlen varje dag och även idag vaknar man till en underbar sommarmorgon.

Igår fortsatte målandet av möblerna, det ser inte ut att bli bra tyvärr. Ska göra en målning till idag, sen får man ta ställning till vad man ska göra. Färgen täcker inte ordentligt, men skam den som ger sig. Inte jag i alla fall.

Jag plockade också svarta vinbär och kokade gelé. Jag riktigt känner smaken av en härlig fläskstek med potatis, sås och gelé. Det blir gott det. En tur på sjön hann vi också med.

Kvällen ägnades åt lite handboll, herrlagets första träning. Tyvärr svek många den här träningen till förmån för sporten speedway. Det kan jag inte förstå, hi hi hi. Fast det är klart, har vi i Motala ett lag på topp så ska väl även de ha publik. Så det är förlåtet. När jag kom hem, fick jag underbar mat och dryck av min älskade.

Nu ska jag ut till målarburken och se vad som händer. Sköt om er, o kramas lite extra med någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar