fredag 5 augusti 2011

Sista semesterdagen

för min del, är det idag. Fy! Jag vill ha mera..... maken har 3 veckor kvar och jag börjar jobba på måndag. Tror ni jag är avundsjuk? O nej, inte ett dugg.....

Avslutningen på min semester ska vi tillbringa i Skåneland. Vi åker idag ner till Kristianstad för att besöka nära och kära som finns där. Alltid kul att komma dit ett par dagar. Hoppas att vi har tur med vädret också, det underlättar alltid.

Maken tog nu en promenad i skogen och jag ska göra lite paj att ta med. Vi ska försöka att bjuda på något att äta när vi är där nere i söder. Vi blir alltid bjudna, och då R och J har svårt att kunna åka hit till vår landsända, så bestämde jag att nu tar vi med lite att äta. Så får det bli! Hoppas att de gillar det.

Sen ska min älskade också titta till vår granne nu på förmiddagen. Han är så klen nu, och behöver hjälp med allt. A jobbar lite på morgonen, för att få det sociala och ge henne ork att ta hand om E, och då tittar vi till honom. Maken kan ju göra det i några veckor till, eftersom han har semester. Det är hemskt att se en människa försvinna, bara bli en skugga av sitt forna jag. Det är så svårt att acceptera att det blir så här. E ska vara den skojfriska, sociala grannen som alltid ställer upp. Tyvärr är det inte så nu, och det är jobbigt, både för honom och för alla runt omkring.

Nu tar jag tag i mitt projekt. Ta hand om er och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar