tisdag 9 augusti 2011

Gurkor i lag

Nu är det skördetid. Igår blev lite gurkor lagda i lag, tomater skördades och gelé av svartavinbär kokades häromdagen. Visst är det något speciellt med skördetid. Att se det man sådde eller planterade i våras bära frukt. Jag känner en lycka över att få ta hand om det här.

Jag gjorde en reflektion på hemresan från jobbet i går. Jag reflekterade över mobiltel.förbud när man kör bil. Det är nog faktiskt befogat. Jag körde i 120 km på motorvägen och ser en BMW köra lite härs och tvärs i sin högra körbana. Ömsom bromsar han, ömsom gasar han, lite till höger, lite till vänster. Jag funderar på om han är onykter. Jag kommer ifatt. Vad gör föraren? Jo han sitter och sms:ar. Helt vansinnigt. Han hade tur att vi medtrafikanter var observanta på hans vinglande. Annars hade det faktiskt kunnat ske en olycka. Så för vissa personer tror jag ett förbud skulle vara bra.

Idag blir det lite körigt, har en del som måste lösas för stugföreningen, och nya arbetsuppgifter som ska läras in. Det blir spännande!

Maken fortsätter med sin semester. Fast jag kan inte påstå att han har semester. Oj vad mycket han fått gjort i går hemma. Både i trädgård och inomhus. Han har energi, han tycker om att få hålla på i sin takt och ha sin egen tid. Han mår bra då!

Nu kör jag igång, krama om varandra och vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar