måndag 22 augusti 2011

Härligt hus

var vi och tittade på igår. Ja, inte till oss själva, utan G:s son med familj som flyttat till hus i Hallsberg. Kanonfint och i ett trevligt område, med skogen precis utanför. De kommer att få det toppen där. God mat fick vi, som alltid, laxpudding och blåbärspaj - smakade underbart.

Väl hemkomna satte jag igång att rensa vår skörd från lördagen och maken snickrade vidare på vår nya altan. Ett besök hos våra grannar hann vi också med. Ingen förändring för E utan han blir bara svagare och svagare. Undrar hur länge kroppen ska orka.

Idag ska jag luncha med ett av mina barnbarn. V har flyttat till Norrköping, ska gå gymnasiet här och spela hockey i Vita Hästen. Vi har fixat en cykel som jag har här i garaget på jobbet och den ska han hämta idag. Oh, vad härligt att få rå om honom en stund.

Nu måste jag sätta fart, ta hand om varandra och njut av allt som kommande vecka har att ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar