tisdag 2 augusti 2011

Jag ska måla hela...

byrån och bordet som jag började med i går. Det är kul, men färgen jag köpte var svårmålad. Får se idag, när lager två ska målas på, om det går bättre. Jag hade slipat och grundat ordentligt, men färgen täckte inget allt. Det kanske måste vara ett proffs för att lyckas, jag tycker ju bara att det är kul.

Vi tog en tur på sjön i går också. Det är så njutningsfullt att åka ut när det är så här varmt. Det hör väl till åldern, att man inte tål att ligga still i solen, men ute på sjön är det ljuvligt. Sen att man får leka med barnbarn i vattnet gör inte det hela sämre. Båtturen kommer att upprepas idag.

I övrigt tar vi det bara lugnt. Bara finns till och tar dagen som den kommer. Det är semester så även från bloggen känns det som. Svårt att hitta motivation att skriva just nu, men ett par rader varje dag ska jag väl kunna åstadkomma.

Sköt om er, målaren börjar sitt dagspass nu. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar