lördag 15 oktober 2011

Städ- och plockdags

Maken och jag somnade tidigt i går kväll. Man blir psykiskt trött efter en begravning. Vi fick ett mycket fint avsked av vår käre Eddie. Sov nu gott!

Maken har precis ställt kosan till Linköping för att hämta vårt efterlängtade fönster. Jag ska plocka lite här hemma. Jag strör så mycket saker runt omkring mig. Ska också försöka stryka och städa av lite. Det behövs, kan man säga! Som ni vet så är ju herr strykjärn och jag, inte så bra kompisar. Höger har växt men bäst att bli av med lite.

Har ju en förhoppning att det ska bli lite handboll i eftermiddag. Dam div. II spelar i Linköping mot eRPing, spännande möte. Herrarna div. IV startar sin säsong i Vadstena. Tidpunkten är densamma för båda, kl. 16.00. Vilken match ska jag välja? Vore skönt om man kunde dela upp sig, men nu måste jag nog välja.

Ha en riktigt skön lördag, kramas och njut av den friska, höga höstluften!

1 kommentar:

  1. Ett gott råd Elsa, om du tvättar ena dagen så stryk nästa dag så blir aldrig högen så stor. Jag gör så och det funkar jättebra för mig, jag gjorde så när jag fortfarande jobbade också. Ha det så gott. Kram//Britt

    SvaraRadera