tisdag 25 oktober 2011

Dags att prioritera

Precis hemkommen från mitt besök hos diabetessköterskan. Inget upplyftande besked precis. Blodsockret ligger för högt, blodfetterna för höga, blodtrycket för högt. Kanske dags för Elsa att börja prioritera?

Jag måste få tid till motion, hur vet jag inte. När man lämnar hemmet 06.30 och är hemma igen runt 18.15-18.30 varje dag. Dessutom behöver jag äta direkt jag kommer hem, för blodsockrets skull. Att sen vid 19.30-tiden börja med motion för att sedan hoppa i bingen runt 21, det vet jag inte hur det ska gå. Men jag måste om jag vill leva länge, eller hur? Och mitt engagemang i föreningslivet vill jag inte vara utan, det ger mig så mycket i form av sociala kontakter. Jag fick rekommendationen att äta på 10 minuter på lunchen för att hinna ta en promenad. Hur tillgodogör jag mig maten då? Slänga i sig, är ett stressmoment. Nu tål det att tänka till..... återkommer om beslut (om det kommer något).

Kväll blir det träff med kommunen. Det kommer säkert att bli ett långt möte, vi har mycket på agendan. Hoppas bara att vi kan vara sakliga och föra bra diskussioner om idrottslivet här i Motala. Bäst att ladda lite, kanske genom att lugna ner sig!

Kram till er alla, sköt om er!

1 kommentar:

  1. Jag vet ;) Ta en sväng om med gubben på fredagkväll när vi ändå är där...Världens bästa motion och sen kan ni svänga om lite hemma varje kväll i väntan på att maten ska bli klar ;) Bara att skicka undan möblerna! Ses på fredag. Kramar

    SvaraRadera