tisdag 11 oktober 2011

Jag är rik!

Tänk vad jag är rik! Jag har:
  • En man som jag älskar
  • Underbara barn som jag träffat idag
  • Underbara barnbarn som jag också träffat idag
  • Härliga bonusbarn och bonusbarnbarn
  • Ett hem som är vårt paradis
  • Mat på bordet
  • Goda vänner och släktingar
  • Hälsa som är god
  • Fritidssysselsättning som ger mig mycket
  • Ett jobb
Jag har verkligen ingenting att klaga på. Man borde tänka så lite oftare. Den här tiden på året är det många insamlingar som pågår. Oktober är rosa månaden, till förmån för bröstcancer. Det är insamling till Världens barn och mycket mer. Vi har i veckan skickat in en slant till Cancerfonden för att hedra vår käre E som ska begravas på fredag.
Ända sedan jag följde Lindas blogg, Linda som dog 33 år gammal och lämnade 3 barn och make efter sig så har jag då och då satt in en slant till Cancerfonden. Och varje gång känner jag lycka över att de flesta runt omkring mig mår bra. Och att jag har förmånen att kunna ge ett bidrag till forskningen. Hoppas att det kommer att hjälpa nästa generation så att botemedel mot denna hemska sjukdom kommer att upptäckas.

Gud vad jag är rik! Jag har det så bra, hoppas ni också har det! Ta vara på varandra och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar