torsdag 13 oktober 2011

För 38 år sedan

var jag en tjej på drygt 16 år. Höggravid, kom till BB vid 06.00 på morgonen den 13 oktober. Tror inte jag hade fattat vad jag skulle göra där. Få ett eget barn! Vid klockan 13.50 föddes en liten mörkhårig tjej, 3.300 gram och 50 cm lång. Det var mitt X och min förstfödda dotter, Jessica. Så söt (och det är hon idag också). Hon blev BB:s favoritbebis, det stod sötis på hennes blöjor när personalen bar in henne till oss.

Så här dags på kvällen fick vi besök av hennes pappa, mormor och morfar samt farmor. Alla beundrade det lilla under som kommit fram ur magen. Tänk vad lyckliga vi var. Men vi fattade inte hur stort det här var. Vårt liv var förändrat, en tjej som fick kolik. Jag tror dock att för att vi var så unga så stressade vi inte upp oss, utan vi tog situationen för vad den var. En fantastisk tjej. Och vad mycket hon gett oss genom åren. Hennes pappa och jag gick skilda vägar efter 25 år tillsammans. Men vi har skapat 2 döttrar, och hon är den äldsta. GRATTIS HJÄRTAT! Du har alltid en plats i mitt hjärta och jag finns här för dig! Du har gett mig 3 underbara barnbarn, livets efterrätt. Jag älskar er alla!

Imorgon är en tung dag. Den lämnar vi därhän idag.

Sköt om er, kramas och ta om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar