torsdag 20 oktober 2011

Nu är det nära

till helg! Idag hade jag tur på vägen hem, tack P4 för er trafikupplysning. Precis när jag lämnade Norrköping berättade de på radion att det hänt en stor trafikolycka på E4 söderut från Norrköping. Tur att det finns alternativa vägar. En sådan tog jag - och vad tid jag sparade. För lite senare meddelade de att vägen kommer att vara avstängd till minst 18.30.

Jag kan förstå att det händer olyckor. I ett körfält på Norsholmsbron är E4:an avstängd för reparation. I stort sett varje dag, så kommer det bilar som kör som galningar, ligger i omkörningsfil och så ska de in i höger fil precis framför avspärrningen. Och det var så olyckan inträffat, 4 bilar inblandade och 10 personer skadade var rapporten. Tänk om folk kunde ta det lite lugnt.

Att ta det lugnt, det ska jag göra ikväll. Bara äta och slappa. Och så se till att allt är klart inför helgens Tysklandsresa. Så nu slipper ni inlägg från mig resten av veckan.

Ha det bra, vi hörs på söndag eller måndag. Krama varandra ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar