måndag 28 juni 2010

Vardag

Idag är det vardag igen - dags att gå till jobbet. Det känns som jag haft en minisemester, 4 dagars ledighet har varit välbehövligt. Nu ska jag försöka att jobba ordentligt, men inte några dagar som är 14-15 timmar för min kropp har sagt NEJ. Jag har bara en kropp och ett liv, och det ska jag ta vara på. Jag ger järnet när jag är på plats - men måste begränsa antalet timmar per dag. Självklart kan man jobba mer enstaka dagar, men inte varje dag.

Sommaren ser ut att ha kommit för att stanna ett tag. Då kommer turisterna och hoppas de hittar till oss på Hotell Nostalgi och Café Nostalgi. Har ni vägarna förbi - kom gärna och ta en fika och njut i den härliga Motala hamn.

Igår var vi hos lilla barnbarnet Ebba och gratulerade på 4-årsdagen. Härligt med dessa små barn. Och de har 8 hundvalpar hemma - små små ulltussar som ska bli stora. 2 veckor gamla så har de öppnat ögonen och oj vad man smälter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar