tisdag 29 juni 2010

Hur tänker man?

Bredvid min arbetsplats ligger en stor parkering som är i kommunens ägo. Igår stängdes hela parkeringen av, man började bygga scen etc inför torsdag-lördagens Motalafestival. Det är skoj med festival, men var ska näringsidkarna i Motala hamns kunder parkera?

Det står att parkeringen är avstängd, men ingen hänvisning till någon annan plats. Det blir inte lätt att lösa det här, vi har näst intill fullt på hotellet under veckan och var ska dessa gäster parkera? Hur tänkte kommunen när man hyrde ut hela parkeringen? Svar inväntas.

Men vi fortsätter att le i sommarvärmen, eller hur? Eller kanske gungar vi, precis som Stina - det är härligt. Idag ska jag till doktorn och ta nya prover. Fick svar igår att det är typ 2-diabetes jag har, så kosten kommer att bli väldigt viktig. Den 9:e juli ska diabetessköterskan ta hand om mig och ge mig råd inför framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar