torsdag 24 juni 2010

Morgonstund har guld i mun

Vaknade tidigt idag, försökte njuta av frukosten i solskenet på altanen. Inte lätt när man inte får äta det man är van vid. Fullkornsflingor, jordgubbar (utan socker) och fullkornsmusli - kommer säkert att vänja mig vid det också.

Åkte en sväng till jobbet och fixade ett par saker. Sen var det dags för naglarna att få sig en omgång. Midsommarfin tror jag det heter - lite fåfänga ibland lättar upp humöret. Humöret är inte på topp just nu - så behovet var stort. Träffade bästa Lottie, tog en fika (en smörgås istället för härlig bakelse). Gick kanonbra - men kakmonster som jag egentligen är - så är jag stolt över mig själv. Jag föll inte för frestelsen.

Nu är sillen inlagd, och jag ska ta en sväng om för att få bort dammråttorna. Ha en trevlig midsommar!

1 kommentar:

  1. Här i sockerlandet har vi kristallerna på plats ännu, men om man ser sig över axeln, är nog intaget av söta saker mycket överdrivet och överfrosseri. Du gav mig en tankeställare men jag vet inte om jag kan göra som Du utan den diagnos Du fått. Nog borde man, men än så länge får jag hålla mig till den utomstående skaran som vill heja på Dig och be Dig hålla modet uppe. Vi vet att Du kan klara det, likväl som allt annat Du ställts inför. Heja heja friskt humör, skjortan hänger utanför....

    SvaraRadera