tisdag 22 juni 2010

Förklaring

Allt får sin förklaring någon gång. Min trötthet har fått sin. Jag är nu en av tusentals diabetiker.

Jag var igår, måndag, på läkarbesök eftersom jag inte mått särskilt bra. Jag har varit trött, okoncentrerad, lite illamående, gått ner 10 kg i vikt. Men allt har varit ganska diffust. Bästa kompisen Inga-Lill fixade en tid hos doktorn, eftersom jag själv var lite rädd. Stort tack för att du gjorde det - nu vet jag vad jag lider av.

Nu ska blodsockret sjunka, var alldeles för högt. Lägga om kosten, utesluta kolhydrater och motionera. Det är nu ett måste om jag vill leva länge - och det kan ni ge er på att jag vill.

Ska tillbaka till doktorn nu på morgonen för nya provtagningar på fastande mage. Därefter får jag veta om jag behöver insulin varje dag, eller om jag ska prova om kostomläggning får ner blodsockret. Fortsätter att berätta mer senare när jag vet mera.

3 kommentarer:

  1. Ja där ser man, söt var Du ju innan.........

    SvaraRadera
  2. Skönt mamma att det kom en förklaring, lr hur? Det är ju något man kan lära sig att leva med det Vet vi ju av erfarenhet att det funkar. Motionen blir inga problem..jag hjälper dig gärna, det vet du! VI börjar på lördag! Tar med gympaskor så tar vi en promenix :-) Love u, kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att vi börjar redan på fredag morgon. En promenix innan frukost. Kram kram

    SvaraRadera