söndag 6 juni 2010

Nationaldag

Vår svenska flagga vajar i vinden i dag. Det är alla svenskars dag - 6 juni - Nationaldag.

Mitt firande började med att två små härliga barn mötte mig utanför sovrumsdörren. Kan vi få se på barn-TV, mormor? Självklart, man smälter som smör i solsken.

Mannen bjuder på en härlig frukost på en solig altan, flaggan i topp - med andra ord - en ljuvlig sommarmorgon. Mer av detta önskas - sommaren har bara börjat. Men jag har en fundering - börjar åldern säga sitt? Jag badade bara fötterna när vi gick till bryggan. Jag har aldrig varit badkruka, men nu känner jag mig som en sådan. Förra sommaren kunde jag inte simma ordentligt, på grund av ond axel - kan det vara orsaken till att jag inte badade idag? Fast dagen är inte slut än, kanske hinner med ett dopp i alla fall.

Lite rabarberchutney har tillagats på förmiddag, bäst att grilla något till kvällen så provsmakning kan ske. Måste ju förvissa oss om att den går att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar