onsdag 23 juni 2010

Smälta

Jag har inte riktigt smält ännu att jag nu faktiskt har en livslång sjukdom. Kanske för att jag inte vet hur den ska behandlas. Motion och kostomläggning är ju de första åtgärderna, men det kanske inte räcker. Nya provtagningar i början av nästa vecka och förhoppningsvis besök hos diabetessköterskan.

Igår plockade vi de första jordgubbarna i landet, de smälter i munnen. Helt underbart. Hoppas nu att fler mognar till midsommarfesten, så att alla får njuta av läckerheterna. Om inte annat finns det svenska jordgubbar att köpa i butik. Jordgubbar ska ätas i mängder under midsommar, eller hur?

Idag jobbar jag halvdag, sedan ledig ända till måndag. Ska bli skönt att få njuta av sol och värme. Äta lite god mat och långa promenader. För nu måste jag igång - och hoppas på peppning - så att motionen blir en del av vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar