fredag 25 juni 2010

Midsommarafton

Jordgubbar, sill, färskptoatis och nubbe. Det doftar svensk sommar - och just i dag midsommarafton.

Har två barnbarn som sovit här i sin husvagn, de ska fira dagen här. Vi ska plocka blommor, göra kransar, dansa och sjunga kring midsommarstången. Och ett bad måste det bli - 20 grader i vattnet så det duger må jag säga.

Jag ska försöka att hålla mig vaken hela dagen - men det är svårt. Jag är som piggast nu på morgonen, och sen blir jag tröttare och tröttare, för att sen vakna till lite på kvällen. Våra vänner Tommy och Marie kommer att fira midsommar med oss. Det ska bli kul, men nu måste bestyren starta, väckarklockan ringer snart uppe hos mannen i sovrummet (07.00) och då är det full fart som gäller.

Kram till hela midsommar-Sverige

2 kommentarer:

  1. Vi ska tänka på Er och Dig speciellt, men jag tror att vi alla får en riktigt fin midsommarafton. Här är vädret fantastiskt och hemma hos oss kommer Lotta med familj, Ewa med familj och svärföräldrar, mamma och Åke och så är ju Jolas mamma här över sommaren. Vi ser fram emot firandet som börjar lite innan jag stänger 15,00, så det är väl i full gång när jag anländer, men jag ska försöka dricka ifatt, ty i morgon har vi stängt! GLAD MIDSOMMAR ALLA I MOTALA!

    SvaraRadera
  2. Oh vad härligt med en ledig dag för dig. Det behöver du verkligen. Ta hand om alla - vi längtar efter er, och ska försöka komma ner snart....

    SvaraRadera