torsdag 3 juni 2010

Puh, vilken dag!

På väg in i duschen i morse ringer telefonen, 06.05 stod klockan på. Det tvätteri vi ska använda ringer och säger att vi ska leverera tvätt till dig nu. Oj då, så här tidigt. Snabbt in i duschen, slänga sig in i bilen och ta emot leveransen.

Väl kommen till jobbet, så ska en av byggkillarna öppna porten och vips går larmet. Samtidigt säger han att det har varit inbrott i huset där jag normalt sitter. Ett sms piper i telefonen, en vännina, meddelar att hon vid promenad med hunden sett att dörren till Glassboden står öppen, så ska det väl inte vara? Oh nej, inte inbrott där också.... men så var inte fallet. Slarvighet låg bakom.

Jag tar emot tvätten som får ställas på gården. Går bort till min arbetsplats - där blev det stopp. Får inte gå in förrän polisen kommit. En dator stulen hos oss, men värre var det för killarna som öppnade sin dykbutik i byggnaden för 2 veckor sedan. Butiken helt tömd!!! 3 dörrar uppbrutna. Polisen säkrar spår och jag får kliva in. Vår utbildningstjej har blivit av med dator, switch och div. småsaker. Jag är ett usb-minne fattigare. Och det innehöll allt från min gamla dator.... svunna tider numera.

Efter den starten på dagen så har utbildningen i bokningssystemet fortsatt utan misstag. En intressant dag och enormt spännande. Ha en skön kväll var ni än är!

1 kommentar:

  1. Här är jag, på jobbet, men tack och lov har vi inte blivit utsatta för dessa glädjedödare som kallas för inbrottstjuvar på länge och det är bara att be en stilla bön, att man heller inte drabbas framöver. Man blir så dj-a förb-d!

    SvaraRadera