lördag 28 januari 2012

Vinterlördag

Gårdagens hemresa var en katastrof. Nästan 3 timmar för att ta sig mellan Norrköping och Motala. Normaltid = 1 timma. En trafikolycka vid lunchtid på E4 gjorde att trafiken fick ledas om. Och det lyckades inte polisväsendet med. Två alternativa vägar fanns, och båda blev överfyllda. Så ettans växel gällde i 3-4 mil. Kul en fredagseftermiddag. Särskilt eftersom jag flexade ut vid 16-tiden för att komma hem och njuta av fredagskvällen. 18.45 anlände jag till hemmet, 1 timma senare än normalt.

Tur att man har mobiltelefonen när sådant här händer. Passade på att ha en trevlig pratstund med båda mina tjejer. Och den lilla får vänta till på måndag innan hon får besked om lägenhetsköpet. Så spänningen kvarstår. Den stora med familj mådde bra, skulle gå på ishockey och eventuellt åka på match i Norrköping i dag. Jag blev uppdaterad på deras liv just nu i alla fall.

Väl hemma möttes av god mat, gott vin och en härlig fredagskänsla.

Idag ska vi shoppa lite födelsedagspresent till Olle. Han fyller inte 7 år som jag skrev, utan han blir 8 år. Tänk att inte mormor kan hålla kolla på åldern. Måste bero på att tiden går fort. Sen blir det latmasken som får råda för oss. Sköt om er nu, njut av ledighet och kramas lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar