tisdag 3 januari 2012

Tisdagskväll med ruskväder

Jaha, tisdagskväll redan, halva arbetsveckan avklarad. Det är ju 4-dagarsvecka. Härligt att se fram mot lite långledigt, 3 dagar som inleds med en Trettondagsafton. Vi ska inte ha bal då, men väl goda vänner på besök. Så nu är menyn spikad. Välkomna Marie och Tommy, ska bli så kul att träffas.

Vi har också hunnit med att titta på en festlokal i Linköping. Där ska vi hjälpa en f.d arbetskamrat med ett 90-årskalas nästa lördag. Vad glad man blir av att träffa härliga, positiva, glada människor. Vilken energi det ger mig. Nu ska vi se till att kalaset blir toppen.

Jag mår så bra när jag får vara med om att arrangera saker. Fester, aktiviteter etc. Det ger mig så mycket. Synd att jag inte tänkt på det tidigare i livet. Skulle nog inte orka hålla på varje dag, varje helg med sådant. Tänk om man bara fick vara den som planerade och styrde. Då skulle den här själen må finfint. Att göra "kunderna" nöjda, se att de blir belåtna, få "träta" lite med maken om upplägg och sedan gemensamt komma fram till det bästa för gästen. Lycka i mitt liv!

Nu ska fortsätta planera lite inför Trettondagsafton, kolla så att vi har vin hemma. Finns en sak som stör mig inför detta - att jag inte hinner plocka bort julen. De får komma till dammiga julsaker, som åker ner i sina kartonger på fredagen. Det finns inte en chans att hinna fixa det. Kvällarna är för korta.

Kram på er alla vänner!

1 kommentar:

  1. Det är inte tjugonda Knut än Elsa, innan dess plockar jag inte bort mina kära tomtar.

    Är det gott med rött vin till köttbullar?

    God fortsättning.

    Kram//Britt

    SvaraRadera