lördag 21 januari 2012

Lördag morgon

Klockan är 7.47, jag har ätit frukost, läst tidningen och ägnat en bra stund vid datorn. Filar på en till jobbansökan. Tänder brasan, det är lite kyligt på morgonkvisten. Det sprakar så ljuvligt när björkveden börjar brinna. Helt tyst för övrigt. Maken har åkt till jobbet. Ja tyvärr jobbar han även idag - inventeringsdags. Jag borde ligga i sängen och ta den där efterlängtade sovmorgonen. Men nej - det går bara inte. När maken startade bilen, då gick jag upp.

Att få njuta av tystnaden, bara göra vad jag vill. Det är härligt. Och hur ska den här lördagen bli? Mina planer är att jag sitter här framför datorn ett tag, hänger lite tvätt, plockar lite. Sen tar jag bilen och åker till Linköping för att kolla på en lägenhet till dottern. Luncha med barn och barnbarn kanske. Kl. 16.00 är det lokalderby i handboll i Vadstena sporthall. Måste nog försöka att åka dit. Spännande! Kl. 18.00 ska vi, och övriga vinterboende här ses hos bästa Anette. Ska bli så kul. En kväll i goda vänners lag.

Med andra ord, det ser ut att bli en trevlig lördag. Nu sätter jag på radion för att höra lite på Ring så spelar vi. Lördagsunderhållning från hela vårt avlånga land.

Sköt om er, ha en riktigt skön helg. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar