måndag 16 januari 2012

Mycket nu....

Oj vilken spännande dag jag upplevt. Mycket att stå i på jobbet - då trivs Elsa. Har knappt hunnit blinka en gång.

Under dagens gång har jag haft lite kontakt med en f.d arbetskamrat. Och vet ni varför? Jo jag har "luskat runt" lite. Jag har sett en jobbannons som det står Elsa i. Helt otroligt att det kan göra så, men i det här fallet känner jag det. Ett jobb som jag ska ge järnet för att få. Efter rundringning, så lyfte jag luren till rekryteraren. Han ville ha min ansökan ikväll..... jag har slitit med den ikväll och nu skickat iväg den. Håll alla tummar för mig, snälla!!!!

Mellan jobb och jobbsökande har jag hämtat barnbarn på fritids och skola. Umgåtts en stund. Vad härligt det är med små mysstunder mitt i vardagen.

Jag har också besvarat lite mail, med både ris och ros. Jag har lite svårt för folk som inte kan agera utifrån tagna beslut. Det har inträffat i ett styrelsearbete, och då måste jag tala om vad jag tycker. Ärlighet varar längst, eller hur?

Jag har också läst min egen blogg, där jag fått en kram tillbaka. Tack Utvandrarmorsan för den!

Nu ska jag ta och pallra mig ner i sänghalmen och hoppas på en god natts sömn. Jag önskar er alla en härlig natt och en underbar morgondag. Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag håller både tummar och tår att du ska få jobbet. Kram//Britt

    SvaraRadera