söndag 15 januari 2012

Fattas några dagar

i min blogg. Vart har de tagit vägen? Här kommer lite kort om vad som hänt:

Fredag:
Jobb, en riktigt bra dag. Förutom när jag skulle ut för att köpa en blomma till en tjej som börjar på måndag. Världens virvelvindar och snöstorm. Jag köpte en orkidé, och jag kan säga att de 250 m jag hade att gå från blomsteraffären till arbetsplatsen var en pärs. Och jag är glad att blomman var hel när jag kom fram.

Kvällen ägnade vi åt lite förberedelser för lördagens 90-årskalas som vi hjälpte till med. Och ett kort besök hos härliga grannar med lite ost och vin. Oj vad gott det smakade.

Lördag:
Upp med tuppen, in till Vadstena för att hämta dottern. Hon hjälpte oss med servering på kalaset. Hon är så duktig, har öga för hög service. Helt underbart att känna att man kan lita på sin personal i sådana här lägen. Kalaset gick bra, lite småkörigt p.g.a att det fanns lite för lite porslin. Assietterna användes 3 ggr så diskmaskinen gick för fullt. Förrätt, dessert och tårta på samma tallrik kräver logistik.

Kvällen innebar ett riktigt soffhäng och tidig sänggång.

Söndag:
Sovmorgon, härlig frukost tillsammans med maken. Det är inte ofta vi äter frukost tillsammans. Inte ens på helger, eftersom jag alltid är morgonpigg. Vi njöt av denna stund. Efter det blev det dags för mig att ta tag i styrelsemöte i samfälligheten. 2,5 timmar långt möte genomfördes, men nu är vi på G med årsmötesförberedelserna. Nu ska allt bara ner i en bra presentation. Och den ska jag påbörja nu.....

Nu har ni fått en kort uppdatering av hur mina senaste dagar sett ut. Kram på eller alla!

1 kommentar: