tisdag 31 januari 2012

Mäklarkonversation

Idag har jag blivit riktigt förbaskad. Dottern har varit med och bjudit på en lägenhet i 1,5 vecka. Först blev hon lovad ett avslut i fredags, då hade hon högsta bud. Vad händer - mäklaren kopplar in nya budgivare och sätter ny deadline till måndag morgon 09.00. Då har hon högsta bud, men tro inte att det blir avslut. Nej budgivningen sätter fart. För att göra en lång historia kort - hon hoppade av idag.

Men hoppade högre gjorde jag. Fick tillåtelse att höra av mig till mäklarsamfund och mäklarchef. Det blev fart i baken på chefen hos mäklaren. Det kommer inte att hjälpa dottern i just det här fallet. Men kanske kan bidra till bättre moral hos mäklarfirman. Jag är arg så jag skakar och kommer att gå vidare med frågan.

I övrigt en helt vanlig jobbdag. God mat vid hemkomst och nu lite vin i glaset. Go'kväll kära vänner, kramas lite extra och ge någon lite välbehövlig uppskattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar