måndag 23 augusti 2010

Sökes: Ny motivation

Tre veckor kvar tills jag avslutar mitt jobb på hotellet. Det är lite svårt att hitta motivation just nu, men det måste gå. Särskilt svårt är det när maken har sin sista semestervecka. Tänk om vi åtminstone fått tillbringa den tillsammans. Känns otroligt långt borta att vi ska få tillbringa en vecka på tu man hand. Kanske en Lottovinst dyker upp, så vi kan ta en veckas ledigt. Nej - det var bara en dröm. Verkligheten är en annan. Tror ni att motivation finns att hitta i skogen? Mina promenader där kanske kan ge utdelning - får testa någon kväll.

Den här veckan innehåller även lite handboll på kvällarna, säsongen närmar sig och mycket att fixa med. Ska försöka att lasta över lite av arbetet på andra för att sakta fasa ut mitt engagemang i klubben. Får se om det lyckas.

Nu börjar jobbveckan - det är måndag morgon!

1 kommentar:

  1. Ett bra sätt att få motivation och stärka sitt "jag", är att ställa krav på andra som man normalt inte brukar ställa krav på. Jag menar att du ska vända och flyga upp och ner ett tag och se vad som händer. Var dock försiktig och ställ rimliga krav. Denna övning ska inte upprepas alltför ofta men är nyttig för att se var i världen man finns just nu.

    SvaraRadera