onsdag 25 augusti 2010

Hushållsnära tjänster

Igår tog jag ledigt på eftermiddagen från jobbet. Men jag utförde hushållsnära tjänster i mitt eget hem. Mannen och jag tog ett rejält tag i smutsen. När jag kom hem var fönstren putsade så det var bara att sätta igång med dammtrasan. Och sen gick allt av bara farten.... O gud vad skönt det var när kvällen kom. Tänk att man kan tycka att det är kul ibland. Så vill jag känna varje gång man behöver gå ett varv med herr dammsugare och fru dammtrasa. Tänk om man kunde erinra sig känsla som infann sig när det var klart igår. Ser fräscht ut, luktar gott och man är nöjd.

Maken är värd en blomma som står ut med slitjobbet på semestern....


Så nästa gång jag behöver utföra dessa hushållsnära tjänster ska jag minsann påminna mig själv om hur bra det känns när det är klart.

Idag har maken besök av sin son och sina barnbarn från Örebro. Hoppas nu att de får en riktigt trevlig dag. Det var tänkt att bli en båtfärd, men det tror jag inte vädret tillåter tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar